Digital markedsføring: LinkedIn
Internettet bliver mere og mere stedet, hvor virksomheder markedsfører sig. Det er næsten umuligt for et menneske ikke at bruge en del tid på nettet, så det er et rigtig godt sted for virksomheder at synliggøre sig selv for potentielle kunder. Facebook er den helt store platform, som mange virksomheder er synlige på. Dog kan en platform som LinkedIn også være et rigtig godt sted for din virksomhed at markedsføre sig på.
LinkedIn er meget arbejds- og virksomhedsrelateret, hvilket er grunden til, at rigtig mange mennesker befinder sig derpå. Jobcentre i hele landet opfordrer jobsøgende til at have en LinkedIn profil. Dette er jo et klart tegn på, at det er en god platform for virksomheder at være synlige på. LinkedIn er ikke bare B2C, men er helt fantastisk B2B. Derfor er der to kundegrupper, du kan ramme på LinkedIn.
Det ville være rigtig godt for din virksomhed at have en profil på LinkedIn. Lav en fyldestgørende virksomhedsprofil, hvor du fortæller alt om virksomheden. Derudover er det en rigtig god ide at lave løbende opslag, som viser både de professionelle og personlige sider af din virksomhed. Dette gør både din virksomhed mere synlig og gør potentielle kunder mere interesserede i virksomheden. Dette er nemlig også en god ting at have en god profil, når I søger nye medarbejdere – dette kan I nemlig også søge igennem LinkedIn.
Markedsføring på Facebook foregår ofte igennem Facebook annoncer – LinkedIn har det samme. LinkedIn annoncer kan laves på flere forskellige måder; blandt andet med tekstannoncer, displayannoncer, sponsoreret indhold og videoannoncer.
- Tekstannonce er en kort, lille annonce. Den består af en overskrift på max 25 tegn og en kort tekst med 75 tegn. Der kan også være et lille billede på 100×100 pixels.
- Displayannonce findes i kolonnen til højre. Både displayannoncen og tekstannoncen kan kun ses på en desktop.
- Sponsoreret indhold finder man i sit LinkedIn feed. Det er nogenlunde det samme, som man ser annoncer på sit Facebook feed.
- Videoannonce er, som ordet lyder, en lille video. Det er en meget effektiv måde at ramme sin målgruppe, da man ofte får flere visninger på denne frem for en annonce baseret på tekst.
Related Posts
Skriv et svar Annuller svar
Kategorier
- Analytics (1)
- Effektivitet (7)
- Inspiration (7)
- Jura (1)
- Løst og fast (22)
- SEO (13)
- Tips & tricks (27)
- Uncategorized (5)
- Webdesign (4)