Interview med Thomas Dahl, Co-Founder og Direktør hos www.DinKurv.dk

Hvad er DinKurv.dk?

www.DinKurv.dk er en forbrugerportal med fokus på online dagligvarer. Vi har samlet hele sortimentet fra fire online butikker – Rema 1000 Vigo, Nemlig.com, Coop Mad og Osuma.dk.  På Dinkurv.dk kan forbrugeren så sammenligne priser på over 20.000 dagligvarer, finde sin foretrukne butik og til sidst købe varerne fra den valgte butik. Vi tilbyder altså alene information til forbrugeren, men står ikke for levering osv. Det gør det online supermarked, som man vælger.  

Hvad er jeres formål med siden?

Vi har forsøgt at skabe en løsning, som kan hjælpe en masse danskere, herunder særligt børnefamilierne, med at spare tid og penge på deres dagligvarer.

For rigtig mange familier er dagligvare-indkøb en sur pligt, som bare skal overstås. De ender med at stå i det samme supermarked flere gange om ugen, uden nogen indkøbsliste, uden inspiration til aftensmaden – og uden noget overblik over, om priserne på de varer de skal bruge i netop denne uge, er gode i den butik de står i.

En del af løsningen på dette er at handle sine dagligvarer online eller anvende de kendte måltidskasseløsninger som f.eks. Årstiderne eller Ret Nemt. Men det er ofte ret dyrt – og i alt fald noget dyrere, end hvis man selv handlede ind til 4 givne opskrifter.

Derfor har vi lavet en løsning, hvor du kan købe måltidskasser til den pris, der nu engang er på varerne i det pågældende supermarked. Så kan du sammenligne på tværs af onlinebutikkerne og vælge den løsning, der passer dig bedst – om den så er økologisk eller så billig som muligt.

Herudover tænkte vi, at hele den tilbudsjagt, som man ser i dag via tilbudsaviser og portaler, som samler tilbudsaviser, måtte kunne gøres smartere. Folk går utroligt meget op i tilbud – og det giver naturligvis god mening. Men ofte anvender dagligvarekæderne tilbuddene til at lokke dig ind i butikken – for din endelige kurv består jo af meget andet end tilbud. Så i stedet for at have fokus på det enkelte tilbud, har vi fokus på den samlede pris for hele din kurv. Det må trods alt være det vigtigste. Så skal vi nok løbende give dig til tilbud, hvis du har overset nogen som er relevante for din varekurv.

Så hvorfor skal man som bruger, anvende jeres side?

Det skal man, fordi vi – som den eneste aktør i dette marked – alene har brugerens interesse som første prioritet. Vi prøver ikke at tjene penge ved at få dig til at købe et specifikt produkt. Vi prøver derimod at skabe transparens omkring priser og tilbud samt give dig inspiration og nemme måltidskasser – så du kan spare tid og penge i hverdagen.