Digital markedsføring er vigtigt for virksomheder i nutidens Danmark. Der findes næsten ikke det menneske, som ikke bruger noget af sin tid på internettet – om det er sociale medier eller søgemaskiner. Betalte annoncer er blandt andet en måde, hvorpå din virksomhed kan markedsføre sig. Denne artikel gennemgår derfor betalte annoncer på Facebook, Google og LinkedIn. På denne måde kan du og din virksomhed overveje, hvilke steder der er bedst for jer at have annoncer. 

Annoncering på Facebook:

Annoncering på Facebook er virkelig effektivt, fordi de fleste mennesker efterhånden har en Facebook profil. Facebook gør det nemt for din virksomhed at fange jeres målgruppe, så I bliver mere synlige for potentielle kunder. Med Facebook annoncering kan du lave forskellige kampagner eller tilbud, som trækker kunder til din webshop eller fysiske butik.

Annoncering på Google:

Annoncering på Google kan også være en rigtig god ide, fordi rigtig mange mennesker bruger Google som søgemaskine. Google er derfor velbesøgt af mange mennesker i løbet af en dag. Der er flere forskellige former for annoncer på Google: Søgeordsannoncer, displayannoncer, Google shopping og videoannoncer. Hvilke typer af disse annoncer du skal vælge, kommer helt an på din målgruppe og din virksomhed. Har du en webshop kan Google shopping være en god ide. Søgeordsannoncer vises øverst på Google, når man søger på det bestemte søgeord. Displayannoncer vises på hjemmesider, der tillader Google displayannoncer – det er typisk de annoncer, du ser i siden af en hjemmeside. Videoannoncer bliver vist på Youtube.

Annoncering på LinkedIn:

Annoncering på LinkedIn bliver mere og mere populært – især for virksomheder, der sælger B2B. Ligesom med annoncering på Google, fås disse i forskellige former: Tekstannoncer, displayannoncer, sponsoreret indhold og videoannoncer. Tekstannoncer er, som navnet lyder, en annonce med en lille tekst på max 75 tegn. Displayannoncer vises i kolonnen til højre, hvor hovedfokus er et billede. Sponsoreret indhold vises næsten ligesom på dit nyhedsfeed på Facebook. Videoannoncer er, som navnet lyder, små videoer – disse er ofte rigtig gode til at fange potentielle kunders opmærksomhed.