Det er en rigtig god ide, for de fleste virksomheder at annoncere på Facebook. Det er nemlig en platform, der bliver brugt i mange målgruppers hverdag. Det er derfor også vigtigt at lave den bedst mulige markedsføring på Facebook, og det gør man blandt andet igennem Facebook annoncering. Er din virksomhed nystartet, eller har I bare ikke budgettet til at betale en professionel virksomhed for at lave jeres Facebook annoncering, så kommer denne artikel med en lille guide til, hvordan I bedst laver jeres Facebook annoncering. Så kan I altid uddelegere det til et professionelt bureau, når pengene er til det.
For det første er det en rigtig god ide at lægge en marketingsstrategi. Her kan I nemlig få styr på, hvad jeres mål er med jeres Facebook annoncer, og hvordan I vil nå det mål. Dernæst skal I have styr på, hvem jeres målgruppe er. På denne måde kan I finde ud af, hvordan I bedst sammensætter en kampagne, så den er skræddersyet til den rigtige målgruppe. Det handler nemlig om at fange de rigtige mennesker, så I kan trække flere potentielle kunder til jer.

På Facebook er der tre forskellige former for målgrupper til annoncer.Den første er en målgruppe baseret

på demografi, geografi og interesser. Du skal her vælge geografien for annoncen, alder og køn, der skal have annoncen og eventuelle interesser.

Den anden er en lookalike-målgruppe. Her kan du lave en målgruppe, der ligner dem, der allerede følger din Facebook side.

Den tredje er en brugerdefineret målgruppe. Dette kan være personer, der er tilmeldt dit nyhedsbrev, interageret med noget indhold på din Facebook side eller lignende.

Dernæst skal du sætte en budgetramme for din kampagne. Her skal du vælge et dagligt budget eller et livstidsbudget.

Så handler det selvfølgelig om at skrive en skarp og kort tekst, samt et visuelt element som kan fange potentielle kunders opmærksomhed.

Dernæst kan du udgive din annonce, vurdere effekten af den og eventuelt optimere den igen og igen.