Google Ads er et rigtig godt marketingsværktøj, som de fleste virksomheder kan få stor glæde af. Google Ads er Googles annonce-platform, hvor du har mulighed for at lave annoncer til potentielle købere, der søger på bestemte søgeord. Google er velbesøgt af rigtig mange mennesker, så det er et rigtig godt sted at være synlig for de fleste virksomheder.

Er din virksomhed nystartet, eller har I bare ikke budgettet til at betale en professionel virksomhed for at lave jeres Google markedsføring, så kommer denne artikel med en lille guide til, hvordan I bedst laver Google Ads. Så kan I altid uddelegere det til et professionelt bureau, når pengene er til det.

Der er fire forskellige annoncetyper ved Google. Hvilken eller hvilke din virksomhed skal bruge, kommer an på rigtig mange ting. Derfor kommer der her en guide til, hvad de forskellige annoncetyper er.

Søgeordsannoncer er tekstannoncer, der vises på resultatsiderne, når man googler et bestemt søgeord. Ved et populært søgeord kan der være fire annoncer øverst og tre annoncer nederst på siden. De øverste for generelt flest klik.

Displayannoncer er en billedbaseret annonce, der vises på forskellige hjemmesider, der tillader Googles displayannoncer. Disse kan laves på mange måder, det handler bare om at fange potentielle kunder.

Google Shopping er rigtig godt at bruge, hvis man har en webshop. Det er meget effektivt til at trække potentielle kunder til virksomhedens hjemmeside, når de googler bestemte søgeord.

Videoannoncering sker i Youtube, da denne platform også ejes af Google.
Din virksomhed kan med fordel bruge flere forskellige annoncetyper, så du fanger potentielle kunder flere forskellige steder.

Du starter med at oprette en Google Ads konto, derefter vælger du hvad dit hovedmål er med din Google markedsføring. Det kan for eksempel være mere salg eller synliggørelse af din virksomhed.

Dernæst kan du målrette din målgruppe igennem søgeord, emner, typer af websites, geografi demografi og lignende.