Hvad er Google Ads egentlig og hvad kan din virksomhed bruge det til? Dette og meget mere får du svar på i denne artikel.

Google Ads er kort fortalt annoncering på Google. Google Ads er faktisk godt for de fleste virksomheder at have, fordi Google bliver brugt så meget, som det gør. Google som søgemaskine er en af befolkningens primære kilde til informationer – og indkøb. Det er derfor et rigtig godt sted at gøre opmærksom på din virksomhed. Ved at lave Google annoncer kan du derfor fange potentielle kunder på en søgemaskine, som de fleste bruger.

Der er flere forskellige annoncetyper inden for Google. Det kan være displayannoncer, Google Shopping og Videoannoncering. Displayannoncer er billedbaserede annoncer, der vises på hjemmesider, som tillader Googles displayannoncer. Google Shopping kan være godt til virksomheder, der har en webshop, da annoncerne vises som en karrusel i toppen af søge resultaterne på Google. Videoannoncering foregår på Youtube, som ejes af Google; dette er de annoncer, der vises inde i en Youtube video. 

Men hvad ligger Adwords priser på? Det kommer an på mange ting. For eksempel kommer det an på, hvor meget konkurrence der er på søgeordet. Den gennemsnitlige pris per klik på Google Ads ligger omkring 7-18 kroner, men er der meget konkurrence på et søgeord, kan det koste 300 kroner eller derover. Det handler derfor om at vælge søgeord, som det kan betale sig at bruge. Der er ikke så meget ved at bruge de meget konkurrenceprægede søgeord, hvis et klik ikke leder til et køb på mere end prisen på klikket. 

Har man ikke styr på Google Ads kan man nemt komme til at bruge mange flere penge, end man regner med. Derfor er det altid en rigtig god ide at have professionel hjælp til at holde styr på sin Google Ads, så man er sikret, at man får mest muligt ud af sine penge.