Når du anvender annoncerer med Google Ads i din digitale markedsføring, foretager du en økonomisk investering i din virksomhed. Marketing er et aspekt af at føre virksomhed, der tjener sig selv ind. Men det kræver mere end bare penge at se succes og vækst i virksomheden. Det er også vigtigt, at du investerer tid og ressourcer i regelmæssigt at tjekke ind din Google Ads-konto og foretage justeringer, indtil du er tilfreds med dit investeringsafkast.

Vi giver her en oversigt over, hvad der skal til for at administrere en succesfuld Google Ads-konto. Hvis du ikke mener, du kan afsætte den nødvendige tid eller det nødvendige budget til Google Ads – fortvivl ikke! Du kan anvende et Google Ads bureau, der kan få din virksomhed til at se de rigtige kunder uden at strække dine grænser. Hvis du selv vil stå for din Google Ads konto er der to aspekter du skal tage stilling til før du går i gang. Først er der planlægningen. 

Mindst en gang om ugen er det en god idé at logge ind på din Google Ads konto. Det kan variere, hvor meget tid du vil bruge, men planlæg mellem en halv til en hel time om ugen for at se, hvordan dine annoncer og søgeord klarer sig. Foretage eventuelle justeringer for at øge effektiviteten. Det kan tage lidt ekstra tid i starten, men når du har lært hvordan det hele fungere går det meget nemmere. 

Dernæst skal der lægges et budget for kontoen. Det er en investering der tager tid, ligesom andre investeringer, derfor er det kræver det tålmodighed og et fastsat beløb til den digitale marketing.

Google Ads dækker over en række forskellige platforme og det er værd at tjekke hvor du vil lægge dit fokus. Som supplement med anden digital marketing kan du lægge en stærk online markedsføringsstrategi, der øger virksomhedens omsætning.