Facebook er blevet en af de helt store platforme for virksomheder at markedsføre sig på. Dette skyldes, at de fleste mennesker efterhånden befinder sig på Facebook i deres hverdag. Virksomheder bruger derfor Facebook til at blive synlig for potentielle og eksisterende kunder.

På Facebook kan man nemlig både annoncere sig på, samtidig med at man kan lave organiske opslag omkring sine produkter og eventuelle opslag om de ansatte i virksomheden. 

Igennem Facebook annoncering kan virksomheden nemt få sine annoncer ud til deres målgruppe, da der findes flere forskellige målgruppetyper på Facebookannoncering. Du har derfor mulighed for at tænke kreativt, når du skal finde ud af, hvordan du bedst markedsfører et produkt, så målgruppen vil købe det.

Ved at arbejde med markedsføring på Facebook kommer du derfor til at arbejde med forskellige målgrupper, som du skal lave markedsføring til. Du kan derfor komme til at lave meget forskelligt, da det kan være meget forskelligt, hvordan et produkt eller en service skal markedsføres, alt efter hvilken målgruppe det er til. 

Du kan også komme til at lave organiske opslag, som er nogenlunde ligesom, når du selv laver opslag til din personlige Facebook. Du kan lave organiske opslag med konkurrencer, produkter, services eller lignende for en virksomhed. Dette kan nogle gange være en god supplerende ting at gøre, da dette er gratis, hvor annoncering koster penge. Du igennem de organiske opslag mulighed for at lave et opslag, når virksomheden får nye varer eller lignende. Det er nemlig hurtigt og nemt at slå det op som almindeligt opslag. 

Derudover er der også mange virksomheder, der bruger noget af deres markedsføring på Facebook til at vise mere bag om virksomheden. Det kan være arrangementer de holder, lidt om deres medarbejdere, lidt om deres kunder og meget mere. Det giver virksomheden mere personlighed, når kunder kan se medarbejderne i et andet lys end det 100% professionelle de normalt ville møde.

Overvejer du, om du skal arbejde med Facebook markedsføring kan du eventuelt prøve at få en praktikplads ved et Facebook markedsføring bureau i nærheden af dig. På denne måde kan du lære en masse om, hvad det helt præcist vil sige at arbejde med digital markedsføring i forhold til Facebook. Mange af disse bureauer laver også markedsføring på mange andre platforme, så du kan prøve mere end Facebook.